Tag: bezetenheid

Niet-alles-is-enkel-zwarte-magie

Niet alles wat zwaar voelt, is enkel zwarte magie

Niet alles wat zwaar voelt, is enkel zwarte magie

Steeds meer mensen zoeken verklaringen buiten zichzelf.

Zwarte magie.
Entiteiten.
Negatieve energie.
Aanvallen van buitenaf.

En soms ervaren mensen daadwerkelijk iets wat intens, zwaar, ontregelend, beheersend of overheersend voelt.

Maar wat ik in de praktijk vaak zie,
is dat mensen te snel volledig naar een externe verklaring grijpen.

Daardoor raakt de aandacht weg van wat er óók intern gebeurt.

Want wanneer iemand voortdurend angst voelt, zichzelf verliest, grenzen mist, spanning vasthoudt, slecht gereguleerd is, uit balans is of volledig gefocust raakt op “iets buiten zichzelf”, ontstaat er vaak nóg meer onrust.

Het systeem verzwakt daardoor steeds verder.
En juist wanneer iemand zwakker, instabieler of meer ontregeld raakt, worden invloeden van buitenaf vaak ook makkelijker toegelaten of sterker ervaren.

Het zenuwstelsel raakt overbelast.
Het lichaam gespannen.
De waarneming vernauwt.

En juist dan kan iemand steeds meer gaan zoeken naar bevestiging van angst.

Dat betekent niet dat iemands ervaring “niet echt” is.
Er kan wel degelijk sprake zijn van zwarte magie, negatieve beïnvloeding of andere belastende invloeden van buitenaf.

Alleen ontstaat er vaak een probleem wanneer iemand uitsluitend buiten zichzelf blijft zoeken naar verklaringen en oplossingen.

Want hoe verder iemand verwijderd raakt van zichzelf,
hoe moeilijker het vaak wordt om helder waar te nemen, stevig te blijven en onderscheid te maken tussen angst, spanning, projectie en wat er werkelijk speelt.

In feite verlies je dan juist de wedstrijd tegen datgene wat invloed op je probeert te krijgen.
Niet omdat iets van buitenaf automatisch sterker is,
maar omdat jij jezelf onderweg steeds verder kwijtraakt.

Daarom werk ik niet vanuit sensatie, angst of uitsluitend verklaringen zoeken buiten iemand zelf.

Ik werk vanuit dat wat er op dat moment werkelijk aanwezig is.

Want wanneer iemand last ervaart van negatieve beïnvloeding, ontregeling of belastende energie, is het eerst belangrijk dat diegene zelf weer sterker, stabieler en helderder wordt.

Pas wanneer iemand meer verbonden raakt met zichzelf, beter gereguleerd is en steviger in zijn eigen energie staat, ontstaat er vaak ook meer vermogen om te verwijderen of los te laten wat niet van hem of haar is.

Juist dit wordt in mijn optiek echter vaak overgeslagen door zogenaamde experts.
De volledige focus gaat dan naar “de aanval”, “de entiteit” of “de zwarte magie”, terwijl degene die hulp zoekt ondertussen steeds zwakker, angstiger en afhankelijker wordt.

In mijn jarenlange ervaring zie ik juist dat herstel begint bij het versterken van de persoon zelf.
Want hoe sterker iemand terugkeert in zichzelf,
hoe minder ruimte er vaak overblijft voor datgene wat niet bij hem of haar hoort.

En ja, het werken met belastende invloeden van buitenaf en het versterken van de persoon zelf kunnen prima samengaan — mits iemand daadwerkelijk de kennis, ervaring en kunde heeft om beide zorgvuldig te begeleiden.

Daarom kijk ik niet alleen naar mogelijke invloeden van buitenaf, maar ook naar de staat van de persoon zelf.
Want hoe langer iemand volledig in angst, fixatie en ontregeling blijft leven, hoe verder iemand vaak verwijderd raakt van stabiliteit, helderheid en eigen kracht.

Gezien de drukte in mijn praktijk, waarin veel mensen terechtkomen die al bij meerdere hulpverleners zijn geweest zonder werkelijk verder te komen, zie ik echter dat die combinatie lang niet altijd aanwezig is.

Niet alles draait om wat er buiten jou gebeurt.
De belangrijkste vraag is vaak:

Wat gebeurt er ondertussen ín jou?

Kun je nog helder waarnemen?
Blijf je verbonden met jezelf?
Kun je voelen wat van jou is en wat niet?
Kun je grenzen aangeven?
Kun je jezelf reguleren?
Of raak je steeds verder verwijderd van rust, realiteit en eigen kracht?

Hoe meer iemand zichzelf kwijtraakt,
hoe kwetsbaarder iemand vaak wordt voor angst, projectie en ontregeling.

Daarom begint herstel niet met méér angst.
Maar juist met terugkeren naar jezelf.

Rust.
Helderheid.
Bewustzijn.
Aanwezig blijven.

Want hoe sterker iemand verbonden blijft met zichzelf,
hoe minder iemand wordt meegesleept door alles wat van buitenaf op hem af lijkt te komen — en soms ook daadwerkelijk komt.

Kom dichterbij je ware zelf.

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

de-verschillende-vormen-van-het-bestaan-van-demonen

De verschillende vormen van het bestaan van demonen

De verschillende vormen van het bestaan van demonen

Hoe weet je of er sprake is van een demoon of demonische energie?

Er zijn vele geloof structuren over omdat de vraag of demonen bestaan al eeuwenlang de mensheid bezig houdt. Er wordt over gesproken in diverse religieuze boeken en geschriften. En dat wekt de indruk dat er werkelijk demonen bestaan. In mijn praktijk heb ik zoveel ervaringen met mensen over de hele wereld dat ik sommige ervaringen niet anders kan uitleggen dan dat er zoiets als demonen en demonische energieSpirituele en Energetische problemen bestaat. Je kunt het simpelweg niet meer verklaren, zoals meerdere exorcisten en medici en wetenschappers ook aangeven. Al jaren kom ik diverse vormen tegen waarin de aanwezigheid en dus het bestaan van demonen duidelijk is.

In de omgeving kunnen demonen aanwezig zijn

Zoals bij bepaalde plaatsen waar bijvoorbeeld een ongeluk of ernstig misdrijf heeft plaatsgevonden in het verleden. Zo ook zijn er diverse woningen waar demonen en/of demonische energie aanwezig is. Je komt immers soms huizen tegen waar er allerlei dingen gebeuren die niet te verklaren zijn op een wetenschappelijke wijze.

Al eeuwenlang wordt er over gesproken en verteld

En er wordt al eeuwen over gesproken, dat er zoiets bestaat als boze geesten of demonen. Gebaseerd op waargebeurde verhalen. Zo heb ik er zelf ook inmiddels aardig wat verzameld, van die praktijk verhalen. Natuurlijk kan je niet alles wat verteld wordt op internet voor waarheid aannemen, alleen zeggen dat iedereen “liegt” is niet terecht in mijn persoonlijk ervaring.

Is het zoals in de film The Exorcist?

Gelukkig niet. De situatie in die film is iets uit het verband getrokken. In de film is het wel erg ernstig, de persoon zelf is geheel niet meer aanwezig. Dit soort overnames en bezetenheid is echt de allergrootste uitzondering die er is. Het komt dus erg weinig voor. Wel denken we direct het ergste als we praten over exorcisme, overname en bezetenheid door diverse films.

Je hebt het gevoel dat je wordt opgejaagd en achtervolgd

Dit fenomeen wordt ook wel vaak paranoia genoemd. Voor je gevoel zit iets achter je aan. Sommigen kunnen dit ook werkelijk zien. Uiteraard komt dit gevoel ook voor in gevallen waar een psychische stoornis (mee) speelt. Dus in mijn optiek, kan je niet altijd klakkeloos zeggen dat dit gevoel echt 100% veroorzaakt wordt door de aanwezigheid van demonen.  In slechts enkele gevallen is het werkelijk door de aanwezigheid van demonen of demonische energie.

Alleen wat ik meestal tegenkom

is dat er innerlijke oorzaken zijn in de mens zelf welke dit gevoel veroorzaken. Echter wordt het demonen verweten dat de cliënt zich zo voelt door de cliënten en diens familie en dierbaren. Vele mensen nemen nog onvoldoende verantwoordelijkheid en leggen de oorzaken van hoe ze zich voelen buiten zichzelf neer.

Je ervaart kwelling en tegenslag

Alles in het leven zit tegen en alles gaat verkeerd. Vele dingen lukken je niet en je hebt echt het gevoel en soms de overtuiging dat je wordt tegengewerkt door “iets”. Dat iets zijn in de gedachtegang vaak demonen. Het is mijn ervaring dat er vaak wel demonen aanwezig zijn bij cliënten waar dit al langer speelt. Alleen wordt de kwelling en tegenslag zelf in eerste instantie, niet veroorzaakt door demonen of demonische energie.

Fysieke kwelling

Cliënten die veel fysieke kwelling ervaren noemen het zo. “Ik ga door een hel”.  Fysieke pijn is aanwezig. Alleen naast pijn is er ook veelal sprake van onder andere:

  • krassen in de huid
  • veel en ernstige blauwe plekken zonder verklaring
  • fysieke aanrakingen (veelal op edele delen)
  • echt geduwd en getrokken worden
  • uit bed getrokken worden
  • levitatie

Er zijn obsessieve gedachten

De cliënt heeft zeer intense, heftige en uiterst negatieve gedachten. Veelal over moord en de dood. Dat soort ernstig negatieve gedachten zijn zeer vaak op familie en dierbaren gericht. De cliënt kan de gedachten niet tegenhouden of stoppen. En het gaat maar door en door. Tevens neemt het vaak toe van soms naar de hele dag door. Dit wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van demonen of demonische energie.

Bezetenheid

De meest ernstige én meest zeldzame vorm van het bestaan van demonen. Er zijn psychische stoornissen die nauw verwant zijn met bezetenheid. Echter als er afkeer en diepe weerzin is op Christelijke symbolen en woorden dan is er sprake van demonen, de duivel of Satan. En zo zijn er nog wel andere kenmerken waardoor je gewoonweg niet anders meer kunt dan concluderen dat demonen bestaan. Volledige bezetenheid én volledige overname komt echt heel zelden voor.

Bezetenheid is een proces

In mijn praktijk heb ik erg veel ervaring met bezetenheid. Mensen komen met deze klacht naar mij toe. Ik ervaar bezetenheid als een proces. Je bent niet van het één op het andere moment 100% en volledig bezeten van demonen, de duivel of Satan. Het gaat via diverse fases en stappen. Helaas wachten de meeste van mijn cliënten veel te lang met het inschakelen van professionele en zeer ervaren hulp als de eerste verschijnselen zich voordoen. Daarom is het in veel gevallen een langdurig en moeizaam proces om het geheel op te lossen.

Bewust kiezen voor het duister

Een zorgelijke toename in mijn ervaring van mensen die zich hier mee bezig houden. Steeds meer mensen roepen bewust geesten en demonen op, willen bewust samenwerken met de Duivel en Satan, doen seances, gebruiken Ouija borden, passen voodoo en zwarte magie toe, spelen een ritueel uit een film na of zijn lid van een occultische, satanische groepering. Deze groep mensen ondergaan bijna nooit een exorcisme.

Onbewust kiezen voor het duister

In mijn praktijk neemt deze groep schrikbarend toe. Wat zijn er veel mensen die met dingen bezig zijn waarvan ze de mogelijke risico’s en consequenties niet willen, durven of kunnen overzien. Het ontbreekt velen aan zuivere en ware kennis. En teveel mensen doen anderen na. Meestal vanuit angst om er anders niet meer bij te horen of negatief commentaar te krijgen.

Het verwijderen van demonen en demonische energie

Dit wordt ook wel exorcisme, uitdrijven en uitbannen genoemd. De wijze waarop ik te werk ga als exorcist is afhankelijk van welke vorm er aanwezig is bij de cliënt. Er zijn namelijk verschillende handelingen bij de verschillende vormen van de aanwezigheid van demonen noodzakelijk. Wat ik persoonlijk erg belangrijk vindt en waar ik mij 100% voor inzet is het verwijderen en oplossen van de oorzaken van de aanwezigheid van demonen en demonische energie. Je wilt immers niet dat het terugkomt.

Heb je last van demonen of demonische energie? Maak gerust een afspraak. 

Weet je het niet helemaal zeker of wil je het duidelijker krijgen voor jezelf. Neem gerust contact op voor een gratis 15 minuten telefonisch consult via

06-28311033 of mail naar info@lindakrohne.nl

 

Waarom-blijf-ik-zoeken

Waarom mensen blijven zoeken naar de oorzaak

Veel mensen zijn op zoek naar antwoorden. Waar komt dit vandaan? Wanneer is het begonnen? Wie heeft dit veroorzaakt? Wat …

waarom-mensen-vechten-tegen-gevoelens

Waarom mensen blijven vechten tegen wat zij voelen

Veel mensen denken dat hun gevoelens het probleem zijn. De angst. Het verdriet. De boosheid. De onzekerheid. De spanning. …

waarom-verlaten-mensen-zichzelf

Waarom mensen zichzelf steeds opnieuw verlaten

Veel mensen denken dat zelfverlating iets groots is. Iets wat direct zichtbaar is. Iets wat je onmiddellijk herkent. Maar …