Tag: hoe blijf ik verbonden met mezelf

ik-raak-mijzelf-kwijt

Hoe verlies je jezelf door voortdurend met entiteiten bezig te zijn?

Hoe verlies je jezelf door voortdurend met entiteiten bezig te zijn?

Wanneer mensen last ervaren van entiteiten, negatieve energie, demonen of andere vormen van beïnvloeding, is het logisch dat zij antwoorden zoeken.

Ik begrijp dat.

Wanneer iets je bang maakt, ontregelt of invloed lijkt te hebben op je leven, wil je begrijpen wat er gebeurt.

Maar in de praktijk zie ik soms iets opvallends ontstaan.

Mensen raken zo gefocust op de entiteiten, dat zij langzaam zichzelf uit het oog verliezen.

Alles draait nog maar om wat er buiten hen gebeurt.

Iedere gedachte wordt onderzocht.

Iedere emotie wordt gekoppeld aan een mogelijke invloed.

Iedere waarneming wordt geanalyseerd.

Iedere droom wordt uitgeplozen.

Iedere tegenslag wordt bekeken vanuit negatieve energie.

Iedere lichamelijke sensatie krijgt een spirituele verklaring.

En steeds vaker draait alles om de vraag:

“Wat betekent dit?”

in plaats van:

“Wat gebeurt er eigenlijk met mij?”

Op een bepaald moment zijn mensen niet meer bezig met leven.

Ze zijn bezig met interpreteren.

Dat is precies het moment waarop ik alert word.

Want hoe meer iemand uitsluitend bezig is met entiteiten, hoe minder aandacht er vaak overblijft voor de eigen binnenwereld.

En hoe minder aandacht er naar de eigen binnenwereld gaat, hoe zwakker iemand vaak wordt.

Terwijl juist kracht, bewustzijn, helderheid en verbinding met jezelf nodig zijn om stevig te blijven staan.

Daardoor ontstaat soms precies het tegenovergestelde van wat iemand probeert te bereiken.

Men zoekt bescherming.

Maar wordt steeds afhankelijker.

Men zoekt antwoorden.

Maar raakt steeds verder verwijderd van zichzelf.

Men zoekt kracht.

Maar wordt juist zwakker.

Dat betekent niet dat entiteiten niet bestaan.

Dat betekent ook niet dat negatieve beïnvloeding onmogelijk is.

Maar wanneer het hele leven gaat draaien om wat er van buitenaf gebeurt, ontstaat er vaak iets anders.

Angst neemt toe.

Afhankelijkheid neemt toe.

Onrust neemt toe.

En de verbinding met jezelf wordt vaak juist zwakker.

Dat is precies waarom ik mensen altijd terugbreng naar zichzelf.

Niet omdat ik ontken wat zij ervaren.

Maar omdat ik zie dat herstel daar begint.

Bij jezelf.

Bij bewustwording.

Bij rust.

Bij regulatie.

Bij het leren voelen wat er werkelijk in jou gebeurt.

Want uiteindelijk is jouw eigen bewustzijn belangrijker dan welke entiteit dan ook.

Wanneer jij jezelf verliest, verlies je vaak het belangrijkste instrument dat je hebt:

Je eigen waarneming.

Je eigen kracht.

Je eigen helderheid.

Daarom stel ik regelmatig een eenvoudige vraag:

Ben je nog bezig met je eigen leven?

Of ben je vooral bezig met de entiteiten?

Dat verschil bepaalt vaak meer dan mensen beseffen.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Waarom-last-van-entiteiten

Waarom hebben sommige mensen zoveel last van entiteiten?

Waarom hebben sommige mensen zoveel last van entiteiten?

Wanneer mensen spreken over entiteiten, negatieve energie, demonen of andere vormen van beïnvloeding, ontstaat vaak dezelfde vraag:

Waarom lijkt de één nergens last van te hebben, terwijl de ander volledig ontregeld raakt?

Waarom ervaart de één af en toe iets, terwijl de ander dag en nacht last lijkt te hebben?

In mijn praktijk zie ik dat veel mensen direct kijken naar de entiteit zelf.

Maar minstens zo belangrijk is de vraag:

Hoe sterk staat de persoon zelf?

Want hoe meer ervaring ik heb opgedaan, hoe meer ik ben gaan zien dat de staat van de persoon vaak een belangrijke rol speelt.

Wanneer iemand langdurig onder stress staat, uitgeput raakt, zichzelf verliest, voortdurend angst ervaart of nauwelijks nog verbonden is met zijn eigen kracht, lijkt de gevoeligheid voor negatieve invloeden vaak toe te nemen.

Dat is eigenlijk niet zo vreemd.

Ook lichamelijk weten we dat een verzwakt systeem kwetsbaarder wordt.

Waarom zou dat op energetisch niveau anders zijn?

Wat ik regelmatig zie, is dat mensen die veel last ervaren van entiteiten of negatieve beïnvloeding vaak ook één of meerdere van de volgende kenmerken herkennen:

  • langdurige stress
  • emotionele uitputting
  • voortdurende angst
  • moeite met grenzen stellen
  • voortdurend bezig zijn met anderen
  • weinig rust en herstel
  • een zwakke verbinding met zichzelf
  • een leven dat steeds meer draait om overleven

Hoe verder iemand verwijderd raakt van zichzelf, hoe moeilijker het vaak wordt om helder waar te nemen.

En juist dan lijkt er meer ruimte te ontstaan voor ontregeling, verwarring en beïnvloeding.

Dat betekent niet dat alles tussen de oren zit.

Integendeel.

In mijn ervaring kunnen negatieve invloeden wel degelijk aanwezig zijn.

Maar dat betekent niet dat de toestand van de persoon zelf geen rol speelt.

Sterker nog.

Juist wanneer iemand steeds verder verzwakt, raakt uitgeput of volledig in angst terechtkomt, lijkt de invloed van buitenaf vaak alleen maar groter te worden.

Dat is ook de reden waarom ik niet alleen kijk naar wat iemand belast.

Ik kijk ook naar wat iemand sterker maakt.

Want wanneer iemand beter leert reguleren, meer rust krijgt, sterker in zijn eigen energie komt te staan en opnieuw verbinding maakt met zichzelf, zie ik regelmatig dat de invloed van datgene wat niet bij hem of haar hoort afneemt.

Veel mensen zoeken uitsluitend naar verwijdering.

Maar in mijn ervaring is versterken minstens zo belangrijk.

Want als iemand steeds zwakker wordt, terwijl de focus volledig ligt op wat er van buitenaf gebeurt, ontstaat er vaak een neerwaartse spiraal.

Meer angst.

Meer afhankelijkheid.

Meer ontregeling.

En uiteindelijk meer last.

Daarom kijk ik altijd naar beide kanten.

Wat is er mogelijk aanwezig?

Maar ook:

Hoe sterk staat de persoon zelf?

Want in mijn ervaring is het niet alleen belangrijk om te begrijpen waar iemand last van heeft.

Het is minstens zo belangrijk om te begrijpen waarom iemand er zoveel last van heeft.

Dat zijn namelijk niet altijd dezelfde vragen.

Juist daar ligt een onderwerp waar naar mijn mening nog veel te weinig aandacht voor is.

Want wanneer mensen last ervaren van entiteiten of negatieve beïnvloeding, gaat de aandacht vaak volledig naar datgene wat van buitenaf komt.

Terwijl er vaak ook belangrijke informatie te vinden is in de binnenwereld van de persoon zelf.

Niet omdat alles daar ontstaat.

Maar omdat daar vaak wel een belangrijk deel van de oplossing ligt.

Daarover meer in een volgend artikel.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

waarom-mensen-vechten-tegen-gevoelens

Waarom mensen blijven vechten tegen wat zij voelen

Veel mensen denken dat hun gevoelens het probleem zijn. De angst. Het verdriet. De boosheid. De onzekerheid. De spanning. …

waarom-verlaten-mensen-zichzelf

Waarom mensen zichzelf steeds opnieuw verlaten

Veel mensen denken dat zelfverlating iets groots is. Iets wat direct zichtbaar is. Iets wat je onmiddellijk herkent. Maar …

De-ander-moet-veranderen

Waarom mensen blijven hopen dat anderen veranderen

Een van de moeilijkste dingen voor veel mensen is accepteren dat zij een ander niet kunnen veranderen. Toch besteden veel …