Tag: stress

ik-raak-mijzelf-kwijt

Hoe verlies je jezelf door voortdurend met entiteiten bezig te zijn?

Hoe verlies je jezelf door voortdurend met entiteiten bezig te zijn?

Wanneer mensen last ervaren van entiteiten, negatieve energie, demonen of andere vormen van beïnvloeding, is het logisch dat zij antwoorden zoeken.

Ik begrijp dat.

Wanneer iets je bang maakt, ontregelt of invloed lijkt te hebben op je leven, wil je begrijpen wat er gebeurt.

Maar in de praktijk zie ik soms iets opvallends ontstaan.

Mensen raken zo gefocust op de entiteiten, dat zij langzaam zichzelf uit het oog verliezen.

Alles draait nog maar om wat er buiten hen gebeurt.

Iedere gedachte wordt onderzocht.

Iedere emotie wordt gekoppeld aan een mogelijke invloed.

Iedere waarneming wordt geanalyseerd.

Iedere droom wordt uitgeplozen.

Iedere tegenslag wordt bekeken vanuit negatieve energie.

Iedere lichamelijke sensatie krijgt een spirituele verklaring.

En steeds vaker draait alles om de vraag:

“Wat betekent dit?”

in plaats van:

“Wat gebeurt er eigenlijk met mij?”

Op een bepaald moment zijn mensen niet meer bezig met leven.

Ze zijn bezig met interpreteren.

Dat is precies het moment waarop ik alert word.

Want hoe meer iemand uitsluitend bezig is met entiteiten, hoe minder aandacht er vaak overblijft voor de eigen binnenwereld.

En hoe minder aandacht er naar de eigen binnenwereld gaat, hoe zwakker iemand vaak wordt.

Terwijl juist kracht, bewustzijn, helderheid en verbinding met jezelf nodig zijn om stevig te blijven staan.

Daardoor ontstaat soms precies het tegenovergestelde van wat iemand probeert te bereiken.

Men zoekt bescherming.

Maar wordt steeds afhankelijker.

Men zoekt antwoorden.

Maar raakt steeds verder verwijderd van zichzelf.

Men zoekt kracht.

Maar wordt juist zwakker.

Dat betekent niet dat entiteiten niet bestaan.

Dat betekent ook niet dat negatieve beïnvloeding onmogelijk is.

Maar wanneer het hele leven gaat draaien om wat er van buitenaf gebeurt, ontstaat er vaak iets anders.

Angst neemt toe.

Afhankelijkheid neemt toe.

Onrust neemt toe.

En de verbinding met jezelf wordt vaak juist zwakker.

Dat is precies waarom ik mensen altijd terugbreng naar zichzelf.

Niet omdat ik ontken wat zij ervaren.

Maar omdat ik zie dat herstel daar begint.

Bij jezelf.

Bij bewustwording.

Bij rust.

Bij regulatie.

Bij het leren voelen wat er werkelijk in jou gebeurt.

Want uiteindelijk is jouw eigen bewustzijn belangrijker dan welke entiteit dan ook.

Wanneer jij jezelf verliest, verlies je vaak het belangrijkste instrument dat je hebt:

Je eigen waarneming.

Je eigen kracht.

Je eigen helderheid.

Daarom stel ik regelmatig een eenvoudige vraag:

Ben je nog bezig met je eigen leven?

Of ben je vooral bezig met de entiteiten?

Dat verschil bepaalt vaak meer dan mensen beseffen.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Waarom-alleen-een-entiteit-verwijderen-niet-voldoende-is

Waarom het verwijderen van een entiteit alleen vaak niet voldoende is

Waarom het verwijderen van een entiteit alleen vaak niet voldoende is

Na mijn vorige artikel kreeg ik verschillende reacties van mensen die vroegen:

“Waarom is die binnenwereld dan zo belangrijk?”

Dat is een goede vraag.

Want wanneer iemand last ervaart van entiteiten, negatieve energie, demonen of andere vormen van beïnvloeding, gaat de aandacht vaak automatisch naar datgene wat van buitenaf komt.

Dat is begrijpelijk.

Wanneer iemand iets voelt, ziet, hoort of ervaart wat niet van hemzelf lijkt te zijn, wil diegene daar vanaf.

Zo snel mogelijk.

Maar juist daar zie ik in de praktijk vaak een belangrijk misverstand ontstaan.

Veel mensen denken dat herstel uitsluitend gaat over het verwijderen van datgene wat hen belast.

Terwijl er vaak nog een tweede vraag gesteld moet worden:

Waarom heeft dit zoveel invloed gekregen?

Als exorcist kijk ik uiteraard naar de entiteit zelf.

Ik moet weten waar ik mee te maken heb.

Ik moet begrijpen hoe iets werkt.

Ik moet onderzoeken waar het aan vastzit.

En ik moet kijken waardoor iets invloed kan uitoefenen.

Maar de cliënt heeft een andere taak.

De cliënt heeft vooral te onderzoeken wat er binnen hem of haar gebeurt.

En juist dat wordt vaak overgeslagen.

Niet alleen door cliënten.

Maar soms ook door hulpverleners.

Want het is veel eenvoudiger om te spreken over een entiteit dan om te kijken naar angst.

Naar onverwerkte emoties.

Naar langdurige stress.

Naar uitputting.

Naar grenzen.

Naar trauma.

Naar zelfverlies.

Naar patronen die iemand kwetsbaar maken.

Toch zie ik keer op keer dat juist daar belangrijke informatie ligt.

Want wanneer iemand voortdurend angstig is, zichzelf kwijtraakt, geen grenzen heeft, emotioneel uitgeput raakt of jarenlang spanning heeft opgebouwd, ontstaat er vaak een situatie waarin negatieve invloeden gemakkelijker invloed kunnen uitoefenen.

Ik noem dat soms de aanlegsteigers.

Niet omdat iemand schuldig is.

Niet omdat iemand iets verkeerd heeft gedaan.

Maar omdat er vaak omstandigheden aanwezig zijn die invloed mogelijk maken of versterken.

En zolang daar niets mee gebeurt, zie ik regelmatig dat problemen blijven terugkeren.

Daarom geloof ik niet in een aanpak die uitsluitend kijkt naar wat er van buitenaf aanwezig is.

In mijn ervaring vraagt werkelijk herstel bijna altijd om twee bewegingen.

Het verminderen van datgene wat belast.

En het versterken van de persoon zelf.

Want hoe sterker iemand wordt.

Hoe helderder iemand wordt.

Hoe beter iemand zichzelf leert reguleren.

Hoe meer iemand terugkeert naar zijn eigen kracht.

Des te kleiner de invloed vaak wordt van datgene wat niet bij hem of haar hoort.

Daarom begint herstel voor mij niet alleen bij verwijderen.

Het begint ook bij bewustwording.

Bij verantwoordelijkheid.

Bij inzicht.

Bij herstel van de verbinding met jezelf.

Want uiteindelijk is dat vaak de sterkste bescherming die iemand kan ontwikkelen.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Waarom-last-van-entiteiten

Waarom hebben sommige mensen zoveel last van entiteiten?

Waarom hebben sommige mensen zoveel last van entiteiten?

Wanneer mensen spreken over entiteiten, negatieve energie, demonen of andere vormen van beïnvloeding, ontstaat vaak dezelfde vraag:

Waarom lijkt de één nergens last van te hebben, terwijl de ander volledig ontregeld raakt?

Waarom ervaart de één af en toe iets, terwijl de ander dag en nacht last lijkt te hebben?

In mijn praktijk zie ik dat veel mensen direct kijken naar de entiteit zelf.

Maar minstens zo belangrijk is de vraag:

Hoe sterk staat de persoon zelf?

Want hoe meer ervaring ik heb opgedaan, hoe meer ik ben gaan zien dat de staat van de persoon vaak een belangrijke rol speelt.

Wanneer iemand langdurig onder stress staat, uitgeput raakt, zichzelf verliest, voortdurend angst ervaart of nauwelijks nog verbonden is met zijn eigen kracht, lijkt de gevoeligheid voor negatieve invloeden vaak toe te nemen.

Dat is eigenlijk niet zo vreemd.

Ook lichamelijk weten we dat een verzwakt systeem kwetsbaarder wordt.

Waarom zou dat op energetisch niveau anders zijn?

Wat ik regelmatig zie, is dat mensen die veel last ervaren van entiteiten of negatieve beïnvloeding vaak ook één of meerdere van de volgende kenmerken herkennen:

  • langdurige stress
  • emotionele uitputting
  • voortdurende angst
  • moeite met grenzen stellen
  • voortdurend bezig zijn met anderen
  • weinig rust en herstel
  • een zwakke verbinding met zichzelf
  • een leven dat steeds meer draait om overleven

Hoe verder iemand verwijderd raakt van zichzelf, hoe moeilijker het vaak wordt om helder waar te nemen.

En juist dan lijkt er meer ruimte te ontstaan voor ontregeling, verwarring en beïnvloeding.

Dat betekent niet dat alles tussen de oren zit.

Integendeel.

In mijn ervaring kunnen negatieve invloeden wel degelijk aanwezig zijn.

Maar dat betekent niet dat de toestand van de persoon zelf geen rol speelt.

Sterker nog.

Juist wanneer iemand steeds verder verzwakt, raakt uitgeput of volledig in angst terechtkomt, lijkt de invloed van buitenaf vaak alleen maar groter te worden.

Dat is ook de reden waarom ik niet alleen kijk naar wat iemand belast.

Ik kijk ook naar wat iemand sterker maakt.

Want wanneer iemand beter leert reguleren, meer rust krijgt, sterker in zijn eigen energie komt te staan en opnieuw verbinding maakt met zichzelf, zie ik regelmatig dat de invloed van datgene wat niet bij hem of haar hoort afneemt.

Veel mensen zoeken uitsluitend naar verwijdering.

Maar in mijn ervaring is versterken minstens zo belangrijk.

Want als iemand steeds zwakker wordt, terwijl de focus volledig ligt op wat er van buitenaf gebeurt, ontstaat er vaak een neerwaartse spiraal.

Meer angst.

Meer afhankelijkheid.

Meer ontregeling.

En uiteindelijk meer last.

Daarom kijk ik altijd naar beide kanten.

Wat is er mogelijk aanwezig?

Maar ook:

Hoe sterk staat de persoon zelf?

Want in mijn ervaring is het niet alleen belangrijk om te begrijpen waar iemand last van heeft.

Het is minstens zo belangrijk om te begrijpen waarom iemand er zoveel last van heeft.

Dat zijn namelijk niet altijd dezelfde vragen.

Juist daar ligt een onderwerp waar naar mijn mening nog veel te weinig aandacht voor is.

Want wanneer mensen last ervaren van entiteiten of negatieve beïnvloeding, gaat de aandacht vaak volledig naar datgene wat van buitenaf komt.

Terwijl er vaak ook belangrijke informatie te vinden is in de binnenwereld van de persoon zelf.

Niet omdat alles daar ontstaat.

Maar omdat daar vaak wel een belangrijk deel van de oplossing ligt.

Daarover meer in een volgend artikel.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Emoties-mogen-er-niet-zijn

Waarom zoveel mensen hun emoties onder controle proberen te houden

Waarom zoveel mensen hun emoties onder controle proberen te houden

Veel mensen hebben geleerd dat emoties tonen een vorm van zwakte is.

Verdriet moet beheerst worden.
Boosheid mag niet zichtbaar zijn.
Angst moet verdwijnen.
En huilen wordt vaak gezien als “de controle verliezen”.

Dus leren mensen zichzelf beheersen.

Veel mensen horen al jong:

  • “Niet huilen.”
  • “Stel je niet aan.”
  • “Wees sterk.”
  • “Huilen is een zwakte.”

Daardoor leren veel mensen niet hoe ze emoties veilig kunnen voelen,
maar vooral hoe ze emoties moeten onderdrukken.

En hoe langer iemand gevoelens inhoudt,
hoe meer spanning het lichaam vaak gaat dragen.

Niet voelen.
Doorslikken.
Sterk blijven.
Functioneren.
Doorgaan.

Maar wat veel mensen niet beseffen,
is dat voortdurende controle het lichaam vaak steeds verder onder spanning zet.

Want emoties verdwijnen niet doordat je ze onderdrukt.

Ze verdwijnen vaak alleen uit het zicht.

Ondertussen blijven ze opgeslagen in het lichaam, het zenuwstelsel en gedrag.

Dan ontstaan klachten zoals:

  • spanning
  • vermoeidheid
  • overprikkeling
  • lichamelijke onrust
  • emotionele afstand
  • controlegedrag
  • perfectionisme
  • of plotselinge emotionele uitbarstingen

Niet omdat iemand “te gevoelig” is.
Maar vaak juist omdat iemand al te lang probeert niets te voelen.

Veel mensen spannen onbewust hun keel, nek en lichaam aan om emoties onder controle te houden.

Niet voor niets zie je door de geschiedenis heen symboliek rondom de hals en controle terugkomen.
Zelfs strijders en militairen droegen strakke doeken of kleding rond de hals als onderdeel van discipline, beheersing en controle tijdens spanning en gevecht.

Ook vandaag zie je nog hoe mensen letterlijk spanning vasthouden rondom de keel, nek en schouders wanneer emoties niet vrij gevoeld mogen worden.

Alsof het lichaam continu probeert de controle te behouden.

Werkelijke kracht betekent niet dat je niets voelt.

Werkelijke kracht betekent dat je kunt blijven bij wat je voelt, zonder jezelf kwijt te raken.

Dat vraagt geen zwakte.
Dat vraagt bewustzijn, veiligheid en innerlijke draagkracht.

Veel mensen hebben nooit geleerd hoe ze emoties veilig kunnen ervaren zonder overspoeld te raken of zichzelf ervoor af te sluiten.

En precies daar begint vaak herstel.

Niet door méér controle.
Maar door weer te leren aanwezig te zijn bij jezelf.

Kom dichterbij je ware zelf.

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Wanneer-je-lichaam-zachter-praat

Wanneer je lichaam zachter gaat praten dan jijzelf

Wanneer je lichaam zachter gaat praten dan jijzelf

Veel mensen luisteren pas naar hun lichaam wanneer het begint te schreeuwen.

Wanneer de spanning te groot wordt.
Wanneer de vermoeidheid blijft hangen.
Wanneer slapen moeilijk wordt.
Wanneer de keel vastloopt.
Wanneer het lichaam zegt:
“Tot hier.”

Maar vaak begon het al veel eerder.

Bij het blijven doorgaan terwijl je eigenlijk rust nodig had.
Bij het steeds opnieuw over je grens heen stappen.
Bij het idee dat je eerst alles moet afmaken voordat je mag herstellen.

Alsof rust verdiend moet worden.

Veel mensen leven vanuit spanning zonder het nog door te hebben.
Het lichaam raakt eraan gewend.
De onrust wordt normaal.
Doorgaan wordt automatisch.

Tot het lichaam vertraagt.
Niet om je tegen te werken.
Maar om je terug te brengen.

Terug naar voelen.
Terug naar jezelf.
Terug naar wat je al langer negeert.

Herstel begint niet pas wanneer alles opgelost is.
Herstel begint op het moment dat je stopt met jezelf voortdurend voorbijlopen.

Rust is geen zwakte.
Vertragen is geen falen.
En luisteren naar je lichaam betekent niet dat je opgeeft.

Soms is het juist de eerste echte stap terug naar jezelf.

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Waaqrom-rust-nemen-zo-moeilijk-is

Waarom rust nemen zo moeilijk is

Waarom rust nemen moeilijk kan zijn

Veel mensen verlangen naar rust.

Toch merken veel mensen iets opvallends zodra ze eindelijk proberen stil te vallen.

Hun hoofd wordt drukker.
Hun lichaam onrustiger.
Of ze krijgen direct het gevoel dat ze iets moeten doen.

Sommigen pakken meteen hun telefoon.
Anderen gaan opruimen, nadenken of plannen maken.
Weer anderen voelen spanning, irritatie of vermoeidheid opkomen.

Alsof stilvallen ongemakkelijk wordt.

Veel mensen denken dan:
“Ik ben gewoon slecht in ontspannen.”

Maar vaak ligt het dieper.

Zolang iemand bezig blijft, doorgaat of afleiding zoekt, blijft veel spanning op de achtergrond aanwezig.

Pas wanneer het stil wordt, kan voelbaar worden wat er al langer aanwezig was.

En precies daarom vinden veel mensen rust nemen moeilijker dan ze denken.

Niet omdat ze zwak zijn.
Niet omdat ze iets verkeerd doen.
Maar omdat hun systeem gewend is geraakt aan voortdurend bezig zijn, spanning of alertheid.

Het hoofd dat drukker wordt tijdens rust is daarom vaak geen toeval.

Juist stilte maakt zichtbaar wat normaal overstemd wordt door de drukte van de dag.

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Het-is-haar-schuld

Het effect van een trauma

Iedereen heeft wel een traumatische ervaring meegemaakt

Soms is zelfs zo dat velen meerdere ervaringen hebben opgedaan die wonden hebben veroorzaakt in het fysieke, emotionele, mentale en energetische lichaam.
Die wonden zijn een kluwen van rauwe negatieve emoties, gevoelens, gedachten en gedragspatronen.
Zolang je die niet bij de kern oplost, blijf je reageren hiervan uit. Dan projecteer je jouw eigen nog onverwerkte trauma en alle emoties, gevoelens, gedachten en gedragspatronen die daaraan gekoppeld zitten. Het zijn je blokkades.
Dat veroorzaakt onbegrip omdat je niet helder en neutraal kan ontvangen, zien, waarnemen, horen, luisteren wat de ander bedoelt en diens acties zijn of zijn geweest. Immers reageer je nog vanuit dat ene trauma. Je maakt aannames en trekt onjuiste conclusies. Erg onhandig zeker als je dit tot uiting brengt.
Het leidt tot nog meer stress en ongenoegen in je leven waarbij je ook onzekerder wordt. En mogelijk fysieke en/of mentale klachten ontwikkelt.
De klanten die voor trauma therapie een afspraak met mij hadden onlangs gaven ook aan dat ze continue in ongeveer dezelfde situaties kwamen als het eerste trauma waardoor de nog onverwerkte emoties en gedachten en gevoelens getriggerd werden. Soms was het echt niet hetzelfde behalve een blik of een opmerking. Of dat hun grootste angst uitkwam.
Dat klopt, omdat het in feite elke weer het signaal is, je trauma op te lossen. Doe je dat niet of niet geheel, dan blijf je kansen krijgen. Het is dan ook de wet van de aantrekkingskracht.
Wil je hulp of heb je vragen, neem dan contact op. Ook jou help ik vanuit liefde van je trauma af op een veilige en efficiënte wijze.
Warme groet Linda Krohne
0032628311033
Info@lindakrohne.nl
Heb je vragen of wil je een therapie afspraak, neem dan contact op. App naar 0031 628311033
Wil je hier meer over weten of heb je een vraag? Neem gerust contact op. 

Afspraak maken

Welke afspraak past het beste bij jou op dit moment?

Er zijn diverse mogelijkheden aangezien jouw behoeftes ook verschillend zijn in de tijd. Bekijk hieronder alle opties en bepaal welke afspraak het beste bij jou past. 

Therapie afspraak

oplossen van emotionele, mentale en fysieke problemen 

Iedereen begint met een eerste afspraak indien je te maken hebt met emotionele, mentale of fysieke problemen. Zoals bijvoorbeeld: angst, stress, burn-out, lichamelijke klachten, spanning, dissociatie, niet-geaard zijn, onzekerheid, paniekaanval, onrustig gevoel, onverklaarbare pijnklachten, jezelf kwijt zijn, depressie, vermoeidheidsklachten, etc. Let op, deze afspraak is geen vervanging van de reguliere zorg of spoedeisende hulp


Duur: 60 minuten (online)

exorcisme afspraak met linda

VERWIJDEREN VAN ENERGETISCHE PROBLEMEN ZOALS ENTITEITEN, ZWARTE MAGIE EN VOODOO

Ervaar jij last van entiteiten zoals bijvoorbeeld demonen, zwarte magie of voodoo? En ben je bereid te doen dat wat nodig is om er echt van af te komen? Dan kan je inderdaad voor deze optie kiezen. Let op: er zijn geen toverstafjes dus je zult echt met mij dienen samen te werken aan het oplossen van dit probleem. Let op, deze afspraak is geen vervanging van de reguliere zorg of spoedeisende hulp.


Duur: 60-75 minuten (online)

spoed afspraak 

BUITEN NORMALE WERKTIJDEN OM (AVOND EN WEEKEND)

Heb je een probleem en kom je er echt niet zelf uit én heb je NU hulp nodig? Dan kunnen we, indien er nog ruimte is in mijn agenda, een afspraak maken in de avond of in het weekend. Voor het oplossen van je emotionele, mentale, fysieke en energetische problemen. Let op, deze afspraak is geen vervanging van de reguliere zorg of spoedeisende hulp.


Duur: 60 minuten (online)

Weet je niet precies wat je nodig hebt? Vraag het per mail of bel..

⏱️ Afspraken & Werkwijze


Na betaling wordt een tijdstip voorgesteld.
Wanneer de afspraak later dan 24 uur vooruit ligt, geldt: bij uitblijven van reactie binnen 24 uur wordt dit tijdstip als definitieve afspraak beschouwd.
Wanneer de afspraak binnen 24 uur plaatsvindt, wordt het voorgestelde tijdstip direct als definitief beschouwd.


De sessie vindt plaats via Zoom op het afgesproken tijdstip.
Het is jouw verantwoordelijkheid om op tijd aanwezig te zijn via de verstrekte link.


Bij niet verschijnen op het afgesproken tijdstip (no-show) vervalt de afspraak.
Er vindt geen restitutie plaats en voor een nieuwe afspraak is een nieuwe boeking nodig.


Verplaatsen van een afspraak is uitsluitend mogelijk bij tijdige reactie en indien er ruimte is in de agenda.
Binnen 48 uur voor aanvang van de afspraak is verplaatsen of annuleren niet mogelijk.


Technische problemen, verbindingsproblemen of het niet (tijdig) kunnen deelnemen via Zoom vallen onder jouw eigen verantwoordelijkheid.

Sessies kunnen worden opgenomen voor interne doeleinden.


Door betaling ga je automatisch akkoord met deze werkwijze en de geldende voorwaarden.

Over 
Linda Krohne

Mijn naam is Linda Krohne en ik help volwassenen, jongeren en kinderen om van hun emotionele, mentale, fysieke en energetische problemen af te komen. En... ik leer je dat er zelfredzaam én zelfstandig in wordt.


Jarenlang heb ik geworsteld met mijzelf, mijn gevoelens, mijn emoties en wist ik niet wie ik was. Noch hoe ik mijzelf diende te zijn én te blijven in elke situatie. 


Het besluit om anderen niet langer meer het allerbelangrijkste te vinden, maar mijzelf leerde lief te hebben en belangrijk te vinden, veranderde alles!

© 2026, Spirituele Coaching    I   Disclaimer    I  Privacy policy

Kom-uit-Je-Hoofd

Kom uit je Hoofd


Je kunt direct het gratis Webinar Kom uit je Hoofd bekijken!

Bekijk het webinar direct

Registreer je om toegang te krijgen en bekijk de video opname wanneer het jou uitkomt.

Stel gerust je vragen tijdens het bekijken

Ik beantwoord je vraag per mail z.s.m.

Waarom is het van belang om

uit je hoofd te komen?

Een verhaal uit mijn praktijk

Jarenlang heb ik het verkeerd gedaan..

Daar kom ik nu achter. Na jaren zwoegen en vechten om maar van al die negatieve gedachten in mijn hoofd af te komen. Slapeloze nachten kreeg ik ervan. En er kwamen vage fysieke klachten bij. Op een gegeven moment vroeg ik mij af of ik "gek" begon te worden. De angst dat dit nooit meer over zou gaan, nam toe.

Ik had al van alles geprobeerd.

Mediteren, mindfulness, therapie, medicatie. Alleen het hielp allemaal niet. Ik bleef in mijn hoofd aanwezig en had meer en meer het gevoel dat ik op afstand kwam van mijzelf. 

Dit moet stoppen

Anders dan zou het echt niet goed gaan. Met mijzelf en mijn relatie. Mijn werk leed er ook al onder. Eigenlijk had iedereen om mij heen er wel last van. Ik wist gewoon dat ik moest zorgen voor verandering. 

En het kan anders

Door Linda ben ik gestart met oplossen van de problemen. Met name de reden waarom ik zoveel aan het denken ben. Na de eerste oefeningen wist ik niet wat mij overkwam. Na maanden slecht slapen, sliep ik als een blok. Meerdere nachten. 

Ik dacht dat ik kon mediteren....

En ik ontdekte dat ik helemaal niet aan het mediteren was zoals het in feite de bedoeling is. Best apart dat je denkt goed bezig te zijn en je merkt dat hetgeen wat je deed, helemaal niet werkte... Het stomme is, dat weet je pas achteraf nadat je geleerd hebt hoe en wat. 

Mijn leven verandert

Want ik verander. Ik ben weer vrolijker, kan weer meer hebben van de kinderen en anderen om mij heen. En ik voel me gewoon zoveel beter. Tegelijkertijd word ik mij bewuster van wie ik werkelijk ben. En gaan er nieuwe deuren met mogelijkheden open. Wie had dat verwacht? Nou, ik niet. 

Als ik het kan, kan jij het ook

Dat is wat Linda tegen mij zei. Nu kan ik volmondig aangeven dat het inderdaad klopt. In het begin twijfelde ik er enorm aan. Want ik twijfelde aan mijzelf. En ook ik, zeg nu: "als ik het kan oplossen, kan jij het ook".

Groet,

B. 

kom-uit-je-hoofd

 © 2026, Spirituele Coaching

Wil jij beter aarden, meer bewustwording, leren over jezelf 

én aan de slag met spirituele groei?

elke maand geef ik twee webinars met healing en coaching voor leden voor slechts € 30,- per maand.

We moeten zoveel van onszelf!

We-moeten-zoveel
We moeten zoveel

Waarom moeten we zoveel van onszelf?

Hoe komt het toch dat we continue bezig zijn en ook nog eens met van alles tegelijk. Vaak nog geeneens met de juiste dingen? Herken je dat gevoel dat je wordt geleefd? Het gevoel dat je zoveel moet doen? Dan ben je echt niet de enige. Wekelijks kom ik cliënten tegen in mijn praktijk die met deze gevoelens rondlopen en daarin gigantisch vastlopen. Met vage en duidelijke klachten tot gevolg.

Waar komt het moeten vandaan?

Het moeten heeft altijd een oorzaak. Welke per individu verschilt in mijn ervaring. Natuurlijk zijn er wel grote lijnen zichtbaar en komen bepaalde thema’s voor bij velen. Het moeten komt veelal voort uit: controle, onzekerheid, angst, behoefte aan liefde en waardering, niet opkomen voor jezelf, je grenzen niet durven aangeven, jezelf niet mogen zijn en niet van jezelf houden. Daarnaast is het al enige generaties gebruikelijk dat je je schouders eronder zet, niet zeurt, hard werkt en uitstekend presteert.  Kortom, het wordt bij sommigen met de paplepel ingegoten dat je gewoon sterk moet zijn en gewoon moet doorgaan. Ten koste van jezelf… alleen wordt dat veelal genegeerd.

Wat doet het moeten met je?

Als je het gevoel hebt dat je heel veel moet. Dan ben je altijd bezig met dingen te regelen en te doen. Je hebt weinig rust en weinig tijd voor jezelf. Veelal kan je dingen ook niet zo goed aan anderen overlaten. Dus doe je veelal het liefste zelf. Zolang je jezelf onder druk en spanning zet, blijf je rennen en vliegen en leef je niet in het nu. Je leeft in je hoofd. En dat zie ik (als ik eerlijk ben) te vaak in mijn praktijk. Je hoofd zit op een gegeven vol, er kan niets meer bij en het loopt over. Dan ontstaan er klachten zoals spanning, stress, ongelukkig voelen, in de war, onrust, onzeker en angstig. Ook wel burn-out genoemd tegenwoordig. Kortom, zoveel moeten maakt je ongelukkig en veroorzaakt op den duur mogelijk lichamelijke en emotionele en psychische klachten.

Van wie moet je zoveel dan?

Nou ja, dat heb ik in feite hierboven al wel aangegeven. Uiteindelijk ben jij het zelf die bepaalt dat je zoveel moet. Sommigen vinden dat erg lastig om te erkennen en dat begrijp ik wel. Alleen wie bepaalt er wat jij doet en hoe jij je voelt? Wiens leven en lichaam is het? Jij bepaalt. Het is jouw leven en jouw lichaam. Jouw verantwoordelijkheid en taak is om goed te zorgen voor jezelf. Daar hoort tijd maken voor jezelf zeker bij. Ook datgene doen waar jij heel erg gelukkig van wordt. Als jij iemand bent die heel veel moet op een dag. Vraag jezelf dan eens af, van wie moet ik dit doen? En waarom? Wat maakt dat ik zoveel moet. Onderzoek wat de onderliggende oorzaak is. Veelal een angst verklap ik je alvast.

Kan je dat moeten ook oplossen bij jezelf?

Jazeker. Moeten is een patroon, een mechanisme. En elk patroon en mechanisme is gedrag. En gedrag kan je veranderen. Alleen jijzelf kan jouw gedrag veranderen. Een ander kan het niet voor je doen. Een deskundige kan begeleiding, coaching en ondersteuning bieden alleen dien je het zelf te veranderen. Je dient te kiezen om anders om te gaan met bepaalde situaties en ervaringen. Er zijn diverse interventietechnieken die je daarvoor kunt inzetten om het moeten te doorbreken. Zelf heb ik goede ervaringen met EFT, Emotional Freedom Techniques, omdat je dat zelf kunt toepassen waardoor je zelfredzaam wordt. Dus mocht je dan toch nog een keer terugvallen in een moeten situatie, dan kan je dat meteen zelf oplossen. Dat vind ik belangrijk, zelfgenezing. En ik leer iedereen hoe dat te doen.

Hulp nodig?

Bel nu 0031 6 28311033 voor meer informatie en het maken van een afspraak (afspraak kan via een ontmoeting op mijn praktijk te Apeldoorn of online via Skype of Messenger video). Of stuur een mail naar info@lindakrohne.nl

waarom-mensen-vechten-tegen-gevoelens

Waarom mensen blijven vechten tegen wat zij voelen

Veel mensen denken dat hun gevoelens het probleem zijn. De angst. Het verdriet. De boosheid. De onzekerheid. De spanning. …

waarom-verlaten-mensen-zichzelf

Waarom mensen zichzelf steeds opnieuw verlaten

Veel mensen denken dat zelfverlating iets groots is. Iets wat direct zichtbaar is. Iets wat je onmiddellijk herkent. Maar …

De-ander-moet-veranderen

Waarom mensen blijven hopen dat anderen veranderen

Een van de moeilijkste dingen voor veel mensen is accepteren dat zij een ander niet kunnen veranderen. Toch besteden veel …