Tag: hoe bescherm je jezelf tegen entiteiten

Waarom-alleen-een-entiteit-verwijderen-niet-voldoende-is

Waarom het verwijderen van een entiteit alleen vaak niet voldoende is

Waarom het verwijderen van een entiteit alleen vaak niet voldoende is

Na mijn vorige artikel kreeg ik verschillende reacties van mensen die vroegen:

“Waarom is die binnenwereld dan zo belangrijk?”

Dat is een goede vraag.

Want wanneer iemand last ervaart van entiteiten, negatieve energie, demonen of andere vormen van beïnvloeding, gaat de aandacht vaak automatisch naar datgene wat van buitenaf komt.

Dat is begrijpelijk.

Wanneer iemand iets voelt, ziet, hoort of ervaart wat niet van hemzelf lijkt te zijn, wil diegene daar vanaf.

Zo snel mogelijk.

Maar juist daar zie ik in de praktijk vaak een belangrijk misverstand ontstaan.

Veel mensen denken dat herstel uitsluitend gaat over het verwijderen van datgene wat hen belast.

Terwijl er vaak nog een tweede vraag gesteld moet worden:

Waarom heeft dit zoveel invloed gekregen?

Als exorcist kijk ik uiteraard naar de entiteit zelf.

Ik moet weten waar ik mee te maken heb.

Ik moet begrijpen hoe iets werkt.

Ik moet onderzoeken waar het aan vastzit.

En ik moet kijken waardoor iets invloed kan uitoefenen.

Maar de cliënt heeft een andere taak.

De cliënt heeft vooral te onderzoeken wat er binnen hem of haar gebeurt.

En juist dat wordt vaak overgeslagen.

Niet alleen door cliënten.

Maar soms ook door hulpverleners.

Want het is veel eenvoudiger om te spreken over een entiteit dan om te kijken naar angst.

Naar onverwerkte emoties.

Naar langdurige stress.

Naar uitputting.

Naar grenzen.

Naar trauma.

Naar zelfverlies.

Naar patronen die iemand kwetsbaar maken.

Toch zie ik keer op keer dat juist daar belangrijke informatie ligt.

Want wanneer iemand voortdurend angstig is, zichzelf kwijtraakt, geen grenzen heeft, emotioneel uitgeput raakt of jarenlang spanning heeft opgebouwd, ontstaat er vaak een situatie waarin negatieve invloeden gemakkelijker invloed kunnen uitoefenen.

Ik noem dat soms de aanlegsteigers.

Niet omdat iemand schuldig is.

Niet omdat iemand iets verkeerd heeft gedaan.

Maar omdat er vaak omstandigheden aanwezig zijn die invloed mogelijk maken of versterken.

En zolang daar niets mee gebeurt, zie ik regelmatig dat problemen blijven terugkeren.

Daarom geloof ik niet in een aanpak die uitsluitend kijkt naar wat er van buitenaf aanwezig is.

In mijn ervaring vraagt werkelijk herstel bijna altijd om twee bewegingen.

Het verminderen van datgene wat belast.

En het versterken van de persoon zelf.

Want hoe sterker iemand wordt.

Hoe helderder iemand wordt.

Hoe beter iemand zichzelf leert reguleren.

Hoe meer iemand terugkeert naar zijn eigen kracht.

Des te kleiner de invloed vaak wordt van datgene wat niet bij hem of haar hoort.

Daarom begint herstel voor mij niet alleen bij verwijderen.

Het begint ook bij bewustwording.

Bij verantwoordelijkheid.

Bij inzicht.

Bij herstel van de verbinding met jezelf.

Want uiteindelijk is dat vaak de sterkste bescherming die iemand kan ontwikkelen.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Waarom-last-van-entiteiten

Waarom hebben sommige mensen zoveel last van entiteiten?

Waarom hebben sommige mensen zoveel last van entiteiten?

Wanneer mensen spreken over entiteiten, negatieve energie, demonen of andere vormen van beïnvloeding, ontstaat vaak dezelfde vraag:

Waarom lijkt de één nergens last van te hebben, terwijl de ander volledig ontregeld raakt?

Waarom ervaart de één af en toe iets, terwijl de ander dag en nacht last lijkt te hebben?

In mijn praktijk zie ik dat veel mensen direct kijken naar de entiteit zelf.

Maar minstens zo belangrijk is de vraag:

Hoe sterk staat de persoon zelf?

Want hoe meer ervaring ik heb opgedaan, hoe meer ik ben gaan zien dat de staat van de persoon vaak een belangrijke rol speelt.

Wanneer iemand langdurig onder stress staat, uitgeput raakt, zichzelf verliest, voortdurend angst ervaart of nauwelijks nog verbonden is met zijn eigen kracht, lijkt de gevoeligheid voor negatieve invloeden vaak toe te nemen.

Dat is eigenlijk niet zo vreemd.

Ook lichamelijk weten we dat een verzwakt systeem kwetsbaarder wordt.

Waarom zou dat op energetisch niveau anders zijn?

Wat ik regelmatig zie, is dat mensen die veel last ervaren van entiteiten of negatieve beïnvloeding vaak ook één of meerdere van de volgende kenmerken herkennen:

  • langdurige stress
  • emotionele uitputting
  • voortdurende angst
  • moeite met grenzen stellen
  • voortdurend bezig zijn met anderen
  • weinig rust en herstel
  • een zwakke verbinding met zichzelf
  • een leven dat steeds meer draait om overleven

Hoe verder iemand verwijderd raakt van zichzelf, hoe moeilijker het vaak wordt om helder waar te nemen.

En juist dan lijkt er meer ruimte te ontstaan voor ontregeling, verwarring en beïnvloeding.

Dat betekent niet dat alles tussen de oren zit.

Integendeel.

In mijn ervaring kunnen negatieve invloeden wel degelijk aanwezig zijn.

Maar dat betekent niet dat de toestand van de persoon zelf geen rol speelt.

Sterker nog.

Juist wanneer iemand steeds verder verzwakt, raakt uitgeput of volledig in angst terechtkomt, lijkt de invloed van buitenaf vaak alleen maar groter te worden.

Dat is ook de reden waarom ik niet alleen kijk naar wat iemand belast.

Ik kijk ook naar wat iemand sterker maakt.

Want wanneer iemand beter leert reguleren, meer rust krijgt, sterker in zijn eigen energie komt te staan en opnieuw verbinding maakt met zichzelf, zie ik regelmatig dat de invloed van datgene wat niet bij hem of haar hoort afneemt.

Veel mensen zoeken uitsluitend naar verwijdering.

Maar in mijn ervaring is versterken minstens zo belangrijk.

Want als iemand steeds zwakker wordt, terwijl de focus volledig ligt op wat er van buitenaf gebeurt, ontstaat er vaak een neerwaartse spiraal.

Meer angst.

Meer afhankelijkheid.

Meer ontregeling.

En uiteindelijk meer last.

Daarom kijk ik altijd naar beide kanten.

Wat is er mogelijk aanwezig?

Maar ook:

Hoe sterk staat de persoon zelf?

Want in mijn ervaring is het niet alleen belangrijk om te begrijpen waar iemand last van heeft.

Het is minstens zo belangrijk om te begrijpen waarom iemand er zoveel last van heeft.

Dat zijn namelijk niet altijd dezelfde vragen.

Juist daar ligt een onderwerp waar naar mijn mening nog veel te weinig aandacht voor is.

Want wanneer mensen last ervaren van entiteiten of negatieve beïnvloeding, gaat de aandacht vaak volledig naar datgene wat van buitenaf komt.

Terwijl er vaak ook belangrijke informatie te vinden is in de binnenwereld van de persoon zelf.

Niet omdat alles daar ontstaat.

Maar omdat daar vaak wel een belangrijk deel van de oplossing ligt.

Daarover meer in een volgend artikel.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

waarom-mensen-vechten-tegen-gevoelens

Waarom mensen blijven vechten tegen wat zij voelen

Veel mensen denken dat hun gevoelens het probleem zijn. De angst. Het verdriet. De boosheid. De onzekerheid. De spanning. …

waarom-verlaten-mensen-zichzelf

Waarom mensen zichzelf steeds opnieuw verlaten

Veel mensen denken dat zelfverlating iets groots is. Iets wat direct zichtbaar is. Iets wat je onmiddellijk herkent. Maar …

De-ander-moet-veranderen

Waarom mensen blijven hopen dat anderen veranderen

Een van de moeilijkste dingen voor veel mensen is accepteren dat zij een ander niet kunnen veranderen. Toch besteden veel …