Waarom is mijn expertise belangrijk?
Je wilt klanten. Wat hebben jouw klanten nodig om naar jou toe te komen?
Het begint met weten dat jij degene bent die probleem X oplost.
Reden 1: Mensen dienen te weten wat je doet
Om in staat te zijn een netwerk oftewel een doelgroep op te bouwen is het dus echt noodzakelijk dat iedereen weet dat jij diegene bent die probleem X oplost of verhelpt of ondersteuning biedt in het oplossen. Je wilt een netwerk en dus een doelgroep opbouwen. Die heb je nodig want je wilt klanten. Je wilt klanten omdat je anderen wilt helpen en geld wilt verdienen. Dus om een groep volgers te creëeren is het noodzakelijk dat iedereen weet wat jij doet. Niet tot in detail…
Reden 2: Je dient een autoriteit te worden in jouw expertise gebied
Een autoriteit is dat jij gekozen wordt als mensen probleem X ervaren. Dat mensen zeggen, nou als je de beste therapeut/coach wilt in dit vakgebied dan dien je bij JOU te zijn. Dat is wat je dient te creëren. Kortom, je krijgt naam en faam. Hoe doe je dat dan? Door je te focussen op je expertise en daar allerlei informatie over te geven.
Reden 3: Het hebben van een expertise levert je meer geld op
Wie denk je dat er meer verdient? Een huisarts die van allerlei kwalen een klein beetje afweet of een hartchirurg? Precies, de chirurg. Want die heeft zich gespecialiseerd in een bepaald probleem. En weet er alles van en straalt dat dan ook uit op diverse wijzes.
Dus is het hebben van een expertise van belang? JA. Wel als je snel en efficiënt veel klanten wilt hebben. Meer weten? Stay tuned. Kies eerst je expertise…
Schrijf een reactie.