Hersenmist oftewel brainfog

Wat is het en hoe kom je ervan af

Hersenmist een oud fenomeen dat steeds vaker voorkomt

Hersenmist kan je omschrijven als het gevoel van een aanhoudende vaagheid in je hoofd. Het gevoel alsof je hoofd zich bevindt in de wolken of vol zit met watten. Je krijgt niet alles meer zo goed mee. Het is ook net of je niet (helemaal) aanwezig bent. 

Het is beter bekend met de term “brainfog” en een kenmerk van een aantal stoornissen zoals bijvoorbeeld Derealisatie en Depersonalisatie. Momenteel, het is nu 2022, klagen steeds meer mensen over de hersenmist. Dat is niet enkel in mijn praktijk het geval, het is wereldwijd de ervaring. Het is volgens Dr. Yuhong Dong zo dat het tevens een gevolg is van de stoffen die tegenwoordig massaal worden ingebracht in de mens. Dit gebeurt op een onnatuurlijke wijze en hebben dan ook negatieve effecten voor het menselijk lichaam.

Velen die last hebben van hersenmist hebben ook last van de volgende symptomen:

  • vermoeidheid
  • hoofdpijn
  • zenuwpijn
  • bloeddruk schommelingen
  • weinig energie
  • het werk niet meer kunnen volhouden
  • vergeetachtigheid
  • concentratieproblemen

Een indrukwekkende rij met dingen die wij mensen helemaal niet zo prettig en fijn vinden. Dus het is wel belangrijk om die hersenmist zoveel mogelijk op te lossen in jezelf. Ja, dat is mogelijk. Want het zelfherstellend vermogen van je lichaam is groots en dien je dus op de juiste manier aan het werk te zetten.

Waar je in ieder geval al mee dient te beginnen als je last hebt van hersenmist is het volgende:

  • stop met het nemen van geraffineerde suikers
  • slaap voldoende elke dag
  • los negativiteit in jezelf op zodat er meer ruimte is voor positiviteit

Die eerste twee kan je prima zelf. Alleen bij die laatste hebben velen hulp nodig. En dat is heel normaal en logisch. Immers heb je zoals vele anderen niet geleerd hoe negativiteit ontstaat, werkt en op te lossen is. Toevallig is dit mijn expertise en ben ik hier al jaren druk mee en help ik tienduizenden wereldwijd op dit gebied. Op veel verschillende manieren.

Het is echt erg belangrijk om met je eigen negatieve emoties, gevoelens, gedachten aan de slag te gaan. Als je dat niet doet dan steven je af op stoornissen, gebrekken, ziektes waar je niet vrolijker van wordt. Ik zeg dit niet om je bang te maken, dit is nu eenmaal de harde realiteit.

Wil jij af van je hersenmist? Of van alle andere symptomen? Dat kan. Ik leer je met plezier hoe en help je gaandeweg met plezier en liefde. Mijn doel is dat je zelfredzaam wordt en je zelfherstellend vermogen weet te gebruiken. Neem gerust vrijblijvend  Contact op of bel/app naar 06-28311033

Waarom-ben-ik-bsng-voor-de-waarheid

Waarom mensen zo bang zijn voor de waarheid

Mensen zeggen vaak dat zij de waarheid willen weten. Maar in de praktijk zie ik iets anders. Veel mensen zijn niet bang voor …

Woman standing on a sunset path, looking at wooden signposts with Dutch phrases about letting go and personal choice; warm, hopeful background.

Waarom leg je niet neer wat niet van jou is?

Veel mensen zijn moe. Niet omdat zij te weinig slapen. Niet omdat zij te weinig doen. Maar omdat zij voortdurend dragen. …

Je-weet-het-al

Wanneer je al weet wat je voelt, maar het niet durft te geloven

Een van de meest voorkomende zinnen die ik in mijn praktijk hoor, is: "Eigenlijk wist ik het al." Of: "Diep van binnen voelde …