Ik mis je zo

Hoe ga je om met je gevoelens als je iemand mist

ik-mis-je-zo
ik mis je zo

Ik mis je zo ontzettend erg!

Ken jij dat gevoel dat je iemand mist? Iemand die iets voor je betekent. Die dierbaar voor je is/was. Die je lief hebt/had. Als die persoon niet meer dichtbij of in je leven is, dan kan je het gevoel hebben diegene erg te missen. Bij dit  soort situaties kan je zelfs verschillende emoties/gevoelens waarnemen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verdriet, spijt, teleurstelling, onbegrip en boosheid. Een ieder ervaart zo haar/zijn eigen emoties. Dit is afhankelijk van al je ervaringen in je leven tot heden.

Is het erg dat ik iemand mis?

Komt deze vraag je bekend voor? Dan is het interessant om je af te vragen wat maakt dat je jezelf die vraag stelt. Waarom zou je iemand niet mogen missen? Natuurlijk mag dat. Wat een ander daarvan vindt, is niet belangrijk in mijn optiek. De mening van anderen zijn sowieso niet zo erg van belang. Het gaat immers om jou. Als jij om welke reden dan ook iemand mist, dan mogen al die emoties/gevoelens er van mij zijn. Wie ben ik om daarover te oordelen? Dus nee, het is niet erg als je erkent dat je iemand mist.

Waarom mis ik iemand zo ontzettend erg?

Veel klanten geven aan dat zij een persoon heel erg missen in hun leven. En dit voelen ze in hun lichaam. Ze hebben er verdriet of pijn van en kunnen dat niet goed verwerken. Dat noem ik emotionele blokkades. Om bij de emoties en gevoelens te komen die geblokkeerd zitten in het lichaam die horen bij dit gemis, is het noodzakelijk naar de kern te gaan. De kern vind je door te onderzoeken welke emoties er daadwerkelijk onder liggen. Betreft het alleen verdriet? Of speelt er ook een behoefte aan liefde? Is het spijt of schuld? De reden waarom je iemand mist, is niet heel erg belangrijk. Soms willen we alles snappen en begrijpen. Alleen als je het snapt en begrijpt, lost dat nog niet het gevoel op wat bij je speelt. Dus laat het snappen en begrijpen wat meer los, dat is niet waar het om gaat.

Hoe ga ik om met het gevoel van gemis?

Door te erkennen dat die gevoelens er zijn. Dat is de eerste stap. Nogmaals, laat los waarom je die gevoelens hebt. Ze zijn er nu eenmaal. Het is zoals het is. Als je dit begrijpt, ben je toe aan de stap acceptatie van de gevoelens. Zodra je gevoel accepteert, mag het er zijn. En..

je kunt pas iets loslaten als iets er is.

Na acceptatie, kan je stap voor stap gaan loslaten door de emotie zoals verdriet of spijt gewoonweg aanwezig te laten zijn. Zolang je dat niet doet, zal de emotie vastzitten in je lijf. Dit kan later klachten veroorzaken. Kortom, ga er mee aan de slag. Ruim je negatieve emoties in jezelf op zodat je je beter voelt.

Als ik de emoties oplos, raak ik dan de herinnering kwijt?

Nee. Je raakt herinneringen aan personen niet kwijt. Alleen zal je als het een negatieve herinnering is, je er niet meer zo emotioneel op reageren. Je blijft meer neutraal.

Hulp nodig?

Met het ontdekken en verwerken/loslaten van oude emoties, trauma’s, mechanismen en patronen en leren er anders mee om te gaan? Bel nu 0031 6 28311033 voor meer informatie en het maken van een afspraak (afspraak kan via een ontmoeting op mijn praktijk te Apeldoorn of online via Skype of Messenger video). Of stuur een mail naar info@lindakrohne.nl

 

 

Schrijf een reactie.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *