Tag: vermoeidheid

Grenzen-worden-te-laat-zichtbaar

Waarom grenzen vaak pas zichtbaar worden wanneer ze zijn overschreden

Waarom grenzen vaak pas zichtbaar worden wanneer ze zijn overschreden

Veel mensen denken dat grenzen duidelijk zijn.

Dat je vanzelf merkt wanneer iets te veel wordt.

Dat je direct voelt wanneer je over een grens heen gaat.

Maar in de praktijk werkt het vaak anders.

Veel mensen merken hun grens pas op wanneer ze er al voorbij zijn.

Wanneer de vermoeidheid toeslaat.

Wanneer de spanning oploopt.

Wanneer irritatie ontstaat.

Wanneer het lichaam begint te protesteren.

Wanneer emoties sterker worden.

Wanneer rust steeds moeilijker te vinden is.

Pas dan ontstaat vaak het besef:

“Eigenlijk was dit al veel langer te veel.”

Dat is niet vreemd.

Want grenzen zijn vaak niet luid.

Ze schreeuwen meestal niet.

Ze beginnen vaak als een zacht signaal.

Een gevoel.

Een lichte spanning.

Een gedachte.

Een behoefte aan rust.

Een verlangen om even alleen te zijn.

Een gevoel van weerstand.

Maar veel mensen hebben geleerd om daar overheen te stappen.

Nog even doorgaan.

Nog even helpen.

Nog even zorgen.

Nog even aanpassen.

Nog even volhouden.

En precies daardoor worden grenzen steeds moeilijker hoorbaar.

Totdat het lichaam harder moet gaan spreken.

Met vermoeidheid.

Met spanning.

Met onrust.

Met frustratie.

Soms zelfs met lichamelijke klachten.

Niet omdat het lichaam tegen je werkt.

Maar omdat het probeert zichtbaar te maken wat jij misschien al langere tijd niet hebt gehoord.

Het bijzondere is dat veel mensen denken dat grenzen vooral gaan over nee zeggen tegen anderen.

Maar grenzen gaan vaak eerst over luisteren naar jezelf.

Over opmerken wat je voelt.

Wat je nodig hebt.

Wat je aankunt.

En wat niet meer past.

Want hoe beter je leert luisteren naar kleine signalen, hoe minder vaak het nodig is dat het leven grotere signalen stuurt.

Misschien is dat wel de werkelijke functie van een grens.

Niet om afstand te creëren.

Maar om je dichter bij jezelf te brengen.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl

Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Waarom-nemen-mensen-zichzelf-niet-serieus

Waarom mensen zichzelf niet serieus nemen

Waarom mensen zichzelf niet serieus nemen

Een van de meest opvallende dingen die ik in mijn werk zie, is hoe weinig mensen zichzelf werkelijk serieus nemen.

Dat klinkt misschien vreemd.

Want de meeste mensen nemen hun werk serieus.

Hun gezin serieus.

Hun verantwoordelijkheden serieus.

Hun afspraken serieus.

Hun verplichtingen serieus.

Maar zichzelf?

Dat is vaak een ander verhaal.

Mensen voelen dat ze moe zijn.

En gaan toch door.

Mensen voelen dat een grens is bereikt.

En zeggen toch ja.

Mensen voelen verdriet.

En drukken het weg.

Mensen voelen spanning.

En negeren het.

Mensen weten dat iets niet klopt.

En praten het goed.

Niet omdat zij liegen.

Niet omdat zij dom zijn.

Maar omdat veel mensen hebben geleerd dat anderen belangrijker zijn dan zijzelf.

Dat zorgen voor anderen belangrijker is.

Dat aanpassen belangrijker is.

Dat doorgaan belangrijker is.

Daardoor ontstaat iets bijzonders.

Mensen leren luisteren naar iedereen.

Behalve naar zichzelf.

Terwijl het leven voortdurend signalen geeft.

Via gevoelens.

Via emoties.

Via het lichaam.

Via grenzen.

Via vermoeidheid.

Via verlangens.

Via intuïtie.

Via alles wat zichtbaar probeert te maken wat aandacht nodig heeft.

Maar wanneer die signalen steeds opnieuw worden genegeerd, gebeurt er iets.

Mensen raken verder verwijderd van zichzelf.

Niet in één dag.

Niet in één week.

Maar langzaam.

Bijna ongemerkt.

Totdat iemand op een dag merkt dat hij niet meer weet wat hij zelf wil.

Niet meer weet wat hij voelt.

Niet meer weet waar zijn grens ligt.

Misschien begint verandering daarom niet met harder werken.

Niet met meer kennis.

Niet met meer begrijpen.

Misschien begint verandering met iets veel eenvoudigers.

Jezelf serieus nemen.

Je vermoeidheid serieus nemen.

Je gevoelens serieus nemen.

Je grenzen serieus nemen.

Je waarneming serieus nemen.

Je waarheid serieus nemen.

Want vaak ligt daar de eerste stap naar herstel.

Niet buiten jezelf.

Maar in de bereidheid om te luisteren naar wat er al zo lang gehoord wil worden.

Kom dichterbij je ware zelf.

Linda Krohne

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl

Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Wanneer-je-lichaam-zachter-praat

Wanneer je lichaam zachter gaat praten dan jijzelf

Wanneer je lichaam zachter gaat praten dan jijzelf

Veel mensen luisteren pas naar hun lichaam wanneer het begint te schreeuwen.

Wanneer de spanning te groot wordt.
Wanneer de vermoeidheid blijft hangen.
Wanneer slapen moeilijk wordt.
Wanneer de keel vastloopt.
Wanneer het lichaam zegt:
“Tot hier.”

Maar vaak begon het al veel eerder.

Bij het blijven doorgaan terwijl je eigenlijk rust nodig had.
Bij het steeds opnieuw over je grens heen stappen.
Bij het idee dat je eerst alles moet afmaken voordat je mag herstellen.

Alsof rust verdiend moet worden.

Veel mensen leven vanuit spanning zonder het nog door te hebben.
Het lichaam raakt eraan gewend.
De onrust wordt normaal.
Doorgaan wordt automatisch.

Tot het lichaam vertraagt.
Niet om je tegen te werken.
Maar om je terug te brengen.

Terug naar voelen.
Terug naar jezelf.
Terug naar wat je al langer negeert.

Herstel begint niet pas wanneer alles opgelost is.
Herstel begint op het moment dat je stopt met jezelf voortdurend voorbijlopen.

Rust is geen zwakte.
Vertragen is geen falen.
En luisteren naar je lichaam betekent niet dat je opgeeft.

Soms is het juist de eerste echte stap terug naar jezelf.

Heb je vragen of wil je een afspraak, neem dan contact op. App vrijblijvend naar 0031 628311033 of mail naar linda@spirituele-coaching.nl
Ook als je nog niet weet wat het beste voor je is op dit moment, kan je gewoon contact opnemen, dan kijk ik met je mee.

 

Ik wil nog een kind

Maar ik ben al wel heel moe soms

Je bent moeder en je bent moe. Het moederschap vraagt meer van jezelf dan je had kunnen voorzien. Het is veel werk om alles te regelen, te verzorgen en die dingen te blijven doen die je dien te doen.
Als moeder van 3, inmiddels volwassen zonen, begrijp ik je. Het is veel werk. Er komt veel op je af, zowel bij de eerste als wel bij elk volgend kind. Een aantal mensen zeiden tegen mij en hoor ik tegen andere vrouwen zeggen, de volgende wordt makkelijker hoor. Nou in een zeker opzicht wel omdat vele dingen niet meer nieuw zijn. Echter tijd voor jezelf maken, zo min mogelijk stress ervaren en de rust in jezelf bewaren en bewaken wordt echt moeilijker.
Ik spreek steeds vaker vrouwen die als ze heel eerlijk zijn, spijt hebben dat ze een kind hebben gekregen. En ik begrijp dat. Want de tijd waarin we nu leven is niet eenvoudig. Er is veel gaande in de wereld waar je kind mee geconfronteerd wordt en jij als ouder ook. Bijvoorbeeld: er is een leerplicht echter je bent het niet eens met het lesmateriaal welke tegenwoordig gaat over seksualiteit. Dan heb je het best lastig.
Daarnaast merk ik dat vele jonge moeders al gestrest en gespannen waren voordat ze zwanger werden. Niet of onvoldoende hebben nagedacht voordat men zwanger werd over de toekomst en de nieuwe verantwoordelijkheden en hoe daar op een juiste wijze invulling aan te geven. Met de illusie “het zal wel goed komen” ontstaan er problemen en komt het niet goed. Immers gaat helemaal niets vanzelf. Ja, de verkeerde kant op als er stress en spanning in jezelf aanwezig is.
De situatie van de moeders voor de zwangerschap in combinatie met een aanzienlijk gebrek aan logisch verstand en informatie maakt dat vele moeders momenteel bij mij in de praktijk zijn voor therapie. Het is zorgwekkend. Sommigen dachten werkelijk dat de komst van een kind hun liefdesrelatie of de relatie met zichzelf zou verbeteren. Helaas blijkt het tegendeel. Dus de toename aan jonge kinderen in mijn praktijk is te verklaren. Tevens nemen de problemen bij kinderen toe momenteel, de mentale problemen zijn er. Suïcidale gedachten, anorexia, luchtwegproblemen, depressie, etc.
Als je al een kind hebt, en je bent al moe, los die moeheid dan eerst op voor je aan weer een zwangerschap begint. Het wordt allemaal nog vermoeiender namelijk is mijn ervaring. Logisch want er komt nog een levend wezen bij die ook alle aandacht nodig heeft en wenst en eist. En je hebt al amper tijd voor jezelf. Hoe zie je dat dan voor je?
Natuurlijk mag je doen wat je wilt. Zeker. Echter denk na voor je begint. Bespreek alles omtrent de opvoeding en hoe om te gaan met de wereld- en landelijke situaties goed en serieus met je partner. Want het is niet makkelijk. Het is ook veel. Bespreek de rol- en taakverdeling en als je niet op 1 lijn staat, dan is mijn advies om te wachten.
Gevoelig onderwerp, ik weet het. Echter ik voel aan alles dat dit bericht nodig is. Dus als jij hier iets aan hebt, ajb.

Wil je hier meer over weten of heb je een vraag? Neem gerust contact op. 

Dissociatie-stoornis

Hersenmist oftewel brainfog

Hersenmist een oud fenomeen dat steeds vaker voorkomt

Hersenmist kan je omschrijven als het gevoel van een aanhoudende vaagheid in je hoofd. Het gevoel alsof je hoofd zich bevindt in de wolken of vol zit met watten. Je krijgt niet alles meer zo goed mee. Het is ook net of je niet (helemaal) aanwezig bent. 

Het is beter bekend met de term “brainfog” en een kenmerk van een aantal stoornissen zoals bijvoorbeeld Derealisatie en Depersonalisatie. Momenteel, het is nu 2022, klagen steeds meer mensen over de hersenmist. Dat is niet enkel in mijn praktijk het geval, het is wereldwijd de ervaring. Het is volgens Dr. Yuhong Dong zo dat het tevens een gevolg is van de stoffen die tegenwoordig massaal worden ingebracht in de mens. Dit gebeurt op een onnatuurlijke wijze en hebben dan ook negatieve effecten voor het menselijk lichaam.

Velen die last hebben van hersenmist hebben ook last van de volgende symptomen:

  • vermoeidheid
  • hoofdpijn
  • zenuwpijn
  • bloeddruk schommelingen
  • weinig energie
  • het werk niet meer kunnen volhouden
  • vergeetachtigheid
  • concentratieproblemen

Een indrukwekkende rij met dingen die wij mensen helemaal niet zo prettig en fijn vinden. Dus het is wel belangrijk om die hersenmist zoveel mogelijk op te lossen in jezelf. Ja, dat is mogelijk. Want het zelfherstellend vermogen van je lichaam is groots en dien je dus op de juiste manier aan het werk te zetten.

Waar je in ieder geval al mee dient te beginnen als je last hebt van hersenmist is het volgende:

  • stop met het nemen van geraffineerde suikers
  • slaap voldoende elke dag
  • los negativiteit in jezelf op zodat er meer ruimte is voor positiviteit

Die eerste twee kan je prima zelf. Alleen bij die laatste hebben velen hulp nodig. En dat is heel normaal en logisch. Immers heb je zoals vele anderen niet geleerd hoe negativiteit ontstaat, werkt en op te lossen is. Toevallig is dit mijn expertise en ben ik hier al jaren druk mee en help ik tienduizenden wereldwijd op dit gebied. Op veel verschillende manieren.

Het is echt erg belangrijk om met je eigen negatieve emoties, gevoelens, gedachten aan de slag te gaan. Als je dat niet doet dan steven je af op stoornissen, gebrekken, ziektes waar je niet vrolijker van wordt. Ik zeg dit niet om je bang te maken, dit is nu eenmaal de harde realiteit.

Wil jij af van je hersenmist? Of van alle andere symptomen? Dat kan. Ik leer je met plezier hoe en help je gaandeweg met plezier en liefde. Mijn doel is dat je zelfredzaam wordt en je zelfherstellend vermogen weet te gebruiken. Neem gerust vrijblijvend  Contact op of bel/app naar 06-28311033

Vermoeidheid, wat ermee te doen

vermoeidheid, wat ermee te doen
vermoeidheid, wat ermee te doen?

Kan jij ook zo jaloers zijn op dieren die zo gemakkelijk kunnen luieren en slapen? Ze liggen zo’n beetje de hele dag en staan slechts een enkele keer op. Ik kan daar best wel eens jaloers op zijn. Soms sta ik in de ochtend op, alleen voel ik mijzelf moe. Het kan zelfs zo zijn dat ik mij vermoeider voel dan de avond ervoor. Hoe kan dat nou? Ik rust toch uit tijdens mijn slaap? Toch…?

De gehele verdere dag sleep ik mijzelf vooruit, want ik heb verplichtingen. Een dag vrij nemen om helemaal niets te doen en te luieren, zit er vaak niet in. Ja, het weekend kan soms daarvoor gebruikt worden. Het werk en (gezins)leven gaat gewoon door en houdt geen rekening met mijn gevoel van vermoeidheid.In het verleden ervaarde ik deze vermoeidheidsklachten af en toe. En dan met name op maandag, vlak na het weekend waarin ik al niet zoveel had gedaan…

Dat maakte dat ik op zoek ging naar de mogelijke oorzaken. Ik ontdekte het volgende:

  • Je adem stokt regelmatig gedurende je slaap door een zeker slaapapneu. Daardoor slaap je niet diep en ben je zonder dat je je bewust bent, veel wakker door de onderbreking van het stokken van de adem.
  • Een medische reden zoals een tekort aan ijzer en bloedarmoede, diabetes, schildklierprobleem, blaasontsteking, hartproblemen, voedselallergieën staan bekend als mogelijke oorzaak van vermoeidheid. Check of je hier last van hebt bij een specialist.
  • Te weinig eten en drinken. Als je te weinig eet en drinkt, heb je onvoldoende brandstof en alles kost nu eenmaal energie. Let dus goed op een gezond voedingspatroon en zorg goed voor jezelf.
  • Teveel en onregelmatige werkuren. Als je teveel uren werkt of te onregelmatig, dan is er geen balans en ritme. Dit maakt dat je lichaam zich steeds dient aan te passen, wat weer energie kost.
  • Teveel aan cafeïne. Drink je veel energydrinks of koffie of andere cafeïne houdende dranken? Dan kan het maar zo zijn dat je er teveel van nuttigt wat vermoeidheid veroorzaakt.
  • Depressie, burnout, oververmoeidheid. Als je continue in je hoofd leeft en bezig bent, kost je dat erg veel energie. Zodra je niet in contact bent met je lichaam en je gevoel, leef je in je hoofd. Op een gegeven moment is je hoofd vol of loopt het over. En je lichaam probeert allerlei signalen te geven aan je alleen neem je deze niet waar. Dit kan zeker vermoeidheid veroorzaken.
  • Te weinig slaap überhaupt. Slaap je wel voldoende? Of maak je lange dagen en korte nachten? Kijk er eens naar en ga eens een keer vroeg naar bed. Dat kan veel verschil maken..
  • Astral Travel en Projection. Als je tijdens je slaap uit je lichaam treedt en op bezoek gaat bij andere mensen of wezens of planeten, dan kan je best vermoeid raken. Astraal reizen kost ook energie van je lichaam waarin je nu zit. Sommigen zijn hier de hele nacht mee bezig.
  • Contact met je leermeesters en gidsen. Heb jij iedere nacht dromen of gesprekken met je leermeesters en gidsen? Dan kan dat best heel vermoeiend zijn. Onbewust ben je daar dan behoorlijk mee bezig. Het kan zijn dat je iets leert, kennis tot je neemt of actief bezig bent in je droom. Vandaar dat dromen zoveel informatie bevatten in de meeste gevallen om te achterhalen wat voor jou nu belangrijk is.
  • Bezig met persoonlijke groei en ontwikkeling. Tijdens je slaap kan je onbewust en bewust bezig zijn met het verwerken van emoties en trauma’s en de ervaringen van die dag. Dat kan best wel eens pittig zijn en het verwerken van emoties en ervaringen kost ook energie. Dus als je een groot thema te pakken hebt, kan je dit merken aan je energie de volgende ochtend.
  • Je lichaam is moe. Het is tijd dat je moeheid de aandacht krijgt die het verdient. Al lange tijd ga je maar door en door en op een gegeven moment zegt je lichaam, nu is het genoeg. Een belangrijk signaal om niet te negeren.

Word jij moe wakker? Ga dan eens op zoek naar de oorzaak of oorzaken. Indien je er niet zelfstandig uitkomt, vraag dan hulp van een behandelaar of specialist. Zolang je de oorzaak niet weet, kan je het niet oplossen immers. Denk nou niet meteen dat er iets ernstigs aan de hand is, alleen steek ook niet je kop in het zand. Ga op onderzoek uit en neem het signaal van vermoeidheid serieus. Soms is het heel normaal en noodzakelijk om een pas op de plaats te maken. Bewust te kijken naar de dingen die je doet. Jezelf de vraag stellen: “zorg ik goed voor mijzelf?”

Je lichaam is het huis van je ziel. Zonder huis, zwerft je ziel.

Dus neem je verantwoordelijkheid en negeer de signalen die je lichaam je geeft niet. Wees ergere klachten voor door je verantwoordelijkheid te nemen.

Heb je vragen over het bovenstaande? Wil je weten wat jouw oorzaak is van je moeheid? Dat kan.

Bel voor informatie of een afspraak met Linda Krohne 0031 6 28311033 of stuur een mail naar info@lindakrohne.nl

waarom-mensen-vechten-tegen-gevoelens

Waarom mensen blijven vechten tegen wat zij voelen

Veel mensen denken dat hun gevoelens het probleem zijn. De angst. Het verdriet. De boosheid. De onzekerheid. De spanning. …

waarom-verlaten-mensen-zichzelf

Waarom mensen zichzelf steeds opnieuw verlaten

Veel mensen denken dat zelfverlating iets groots is. Iets wat direct zichtbaar is. Iets wat je onmiddellijk herkent. Maar …

De-ander-moet-veranderen

Waarom mensen blijven hopen dat anderen veranderen

Een van de moeilijkste dingen voor veel mensen is accepteren dat zij een ander niet kunnen veranderen. Toch besteden veel …